امروز:

برای ثبت تغییرات شرکت از کجا آغاز کنیم ؟

بعد از ثبت شرکت و شروع فعالیت شرکت ها، می توان تغییرات و تصمیماتی را در شرکت به انجام رسانید. بر اساس مقررات ، هر گونه تغییر در سرمایه، اطلاعات اشخاص، تمدید مدت تصدی هیئت مدیره و بازرسین و به طور کلی تغییراتی که به نحوی با اطلاعات اشخاص حقیقی و سرمایه آن ها مرتبط باشد مستلزم ثبت تغییرات و ارسال یک نسخه صورتجلسه به اداره ثبت شرکت های محل ثبت می باشد.
جهت اعمال تغییرات شرکت ابتدا لازم است انجام تغییرات با موافقت و رای اکثریت مجمع عمومی عادی ، فوق العاده و یا هیات مدیره به تصویب برسد. در ذیل به بررسی صلاحیت های هر یک از آنان می پردازیم.

1.مجمع عمومی عادی
تغییراتی که ثبت آنها در صلاحت مجمع عمومی است :
– تغییرات مربوط به انتخاب روزنامه.
– تعیین و تصویب بیلان مالی شرکت.
–  انتخاب بازرسین شرکت.
–  انتخاب هیأت مدیره یا تمدید اعضای آن.
–  تغییر مربوط به حق امضا.
–  تصویب تراز سود و زیان شرکت.

2.  مجمع عمومی فوق العاده
تغییراتی که ثبت آنها در صلاحت مجمع  عمومی فوق العاده است :
– تمدید یا تقلیل مدت شرکت
– تغییر نام یا محل شرکت
– افزایش یا کاهش سرمایه ( تا میزان حداقل )
– انتشار سهام ممتازه
– تغییر موضوع شرکت
– تغییر در تعداد مدیران و مدت خدمت آن ها ( در محدوده قانون )
– مجوز انتشار اوراق قرضه
– انحلال شرکت یا هر تغییر در مواد اساسنامه

3. هیأت مدیره
به طور کلی می توان گفت هیات مدیره دارای اختیاراتی به جز آنچه در صلاحیت مجامع عمومی عادی و فوق العاده است، می باشد ؛ مگر موارد خاصی که مجمع صراحتاَ انجام آن را موکول به تصویب خود نموده باشد. ( ماده 118 ق. ت).
مدارک لازم جهت تغییرات شرکت ها و ثبت صورتجلسات شرکت به قرار ذیل است :
1. اصل و کپی از کلیه مدارک ثبتی شرکت ( شامل آگهی تاسیس )
2. کپی آخربن آگهی تغییرات
3. اصل شناسنامه یکی از سهامداران ( ترجیحاَ مدیر عامل شرکت )
4. کپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد ( برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی )
5. در مورد شرکت هایی که از تاریخ ثبتشان یک سال گذشته باشد، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همه اعضا و سهامداران الزامی می باشد.
6. در مورد تغییرات ورود اعضای جدید به شرکت، کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت الزامی می باشد.
7. در صورت نقل و انتقال سهام برگه دارایی
8. در مورد تبدیل نوع شرکت ، امضای اوراق جدید الزامی می باشد.
9. در مورد انحلال شرکت ، خروج از شرکت و یا کاهش سهم سهامداران یا اعضا، امضا و اثر انگشت روی وکالتنامه همزمان با حضور ایشان در محل موسسه یا اداره ثبت شرکت ها الزامی می باشد.
10. اصل مهر شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکت :
جهت ثبت تغییرات شرکت به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید.  کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات از طریق این سامانه به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  صورت می گیرد.
پس از ورود به سامانه اطلاعات خواسته شده ذیل را وارد و مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کنید.
_ تکمیل اطلاعات شرکت
_ تصمیمات جلسه جهت ثبت تغییرات شرکت
_ اشخاص جلسه ( لیست اسامی حاضر در جلسه)
_ سمت اشخاص جلسه
_ارتباط اشخاص جلسه برای ثبت تغییرات شرکت
_ تأیید صحت ورود اطلاعات و مدارک مورد نیاز.
_ کنترل تمام اطلاعات وارد شده و تأیید آن.
_ وارد نمودن عین متن صورتجلسه ( قرار گرفتن متن پیشنهادی در صفحه)
_ پذیرش نهایی و دریافت کد رهگیری.
بعد از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تأییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخ اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمایم آنها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تأییدیه پذیرش ارسال نمایند.
در مرحله بعد، چنانچه در مدارک ارسال شده نقص و ایرادی نبود، متقاضی می بایست با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و  پرداخت هزینه های قانونی جهت اخذ آگهی تغییرات شرکت اقدام نماید.
پرداخت هزینه روزنامه رسمی و سپس صدور آگهی تغییرات شرکت آخرین اقدامات جهت ثبت تغییرات شرکت می باشد.


نوشته شده در : سه شنبه 2 مرداد 1397  توسط : درسا م.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر